tiistai 10. elokuuta 2010

Blogin synttäriarvonta !

Tänään tämä blogini täyttää 2 vuotta. Kyllä aika on mennyt nopeasti...
.



Haluankin nyt kiittää lukijoita ja teitä ihania kommentin jättäjiä !!!!
.
Synttäreiden kunniaksi laitan arvonnan : )
Yksi palkinto on tuoksupussi, joka tuoksuu muovikääreenkin läpi ihanan marjaisalta... mansikalta. Tämän voitti Elsa.



Toinen palkinto on varjoliljojen sekä näiden monivuotisten lehtoakileijojen siemeniä, joita olen kerännyt meidän pihalta. Siemenistä voi tulla valkoisia, vaaleanpunaisia, eri sinisiä, liloja..... Tämän voitti Unelma.

.
Kolmas palkinto on kirja luonnonläheisistä kukka-asetelmista. Siinä näytetään kuvin tekovaiheita kukkakimpuista ja asetelmista, joiden materiaalina on tavallisia kukkia ja luonnonmateriaalit. Aivan ihanan innostava opus : ) Ja tämän voitti Ainosofia.



Arvontaan voi osallistua jättämällä tähän postaukseen viestin, jossa kertoo vähän itsestään tai puutarhastaan tai mitä haluaisi minun jatkossa postailevan....

Toisen arvontalipukkeen saa, kun linkittää tämän arvonnan omaan blogiinsa, mielellään sen sivupalkiin ja arvontakuvan kera : )

Kolmannen arvontalipukkeen saa, kun on liittynyt lukijaluetteloon sivupalkissa.

Muistathan mainita jos linkität tai kuulut lukijoihin...

Anonyymitkin voivat osallistua, kunhan laittaa jonkin nimimerkin.

Arvonta suoritettu 24.8.2010, arvontakoneen avustuksella ; )

Onnea voittajille !

Ja kiitos ihanista kommenteistanne. Oli niin mielenkiintoista lukea niitä...

.
Puutarha on suuri harrastukseni, ja työni ; ) Pidän tuoksuvista kukista, kuten alla olevasta oriental-liljasta. Kesän kuivuus ja kuumuus näkyy niissä...


Olen aivan innoissani Kuupuutarhastani !!!!! Se on tällä hetkellä ihanin alue puutarhassa : )

Kuvassa `The Bride` endless summer -hortensia.

Alunperin lähdin pitämään tätä blogia, kurssilaisiani ja puutarhasuunnitteluasiakkaitani ajatellen. Sillä heillä tuntui olevan loputtomasti kysymyksiä puutarha-asioista. Jotenkin hurahdin tähän bloggailuun... tämä on kivaa ja samalla itsekin opin paljon. Ja täällä tapaa aivan ihania ihmisiä : )

Minua on yllättänyt se, että saan myös palautetta kasvotusten. Ja tiedän, että tätä blogia lukee hyvin laaja joukko erilaisia ihmisiä. Siksi en laita tänne kuvia asiakkaideni pihoista, ihmisistä tai muista vastaavista asioista. Eli kuvia suunnittelemistani pihoista en laita tänne.

47 kommenttia:

  1. Onnea 2-vuotiaalle!

    Olen ollut lukijana jo pitkään ja saanut monta hyvää vinkkiä puutarhanhoitoon. Minulla itselläni on pikkuruinen rivitalopiha, jonne olen mahduttanut vähän liikakin kasveja:)

    VastaaPoista
  2. Hei Sari,
    Hurrrjasti Onnea 2-vuotiaalle!

    Kiitos kun ylläpidät näin ihanaa blogia. Tämä on yksi minun suosikeistani. Ollut siitä asti kun tänne törmäilin. Fanittaja siis ;)

    Minä tykkään paljon tyylistäsi esittää asioita täällä eli en tahtoisi, että muuttaisit mitään. Tietysti olisi ollut kiva nähdä kuvia niistä muutoksista mitä olet tehnyt, mutta kuten tuossa selitit niitä ei tullene tänne ;)

    Muuten jatka vaan samaan mahtavaan malliisi tätä huippublogiasi.


    Linkitän ehdottomasti ja osallistun arvontaasi.

    VastaaPoista
  3. Voiii ja kiva kun olit laittanut kuvasikin. Siellä kukkien keskellä - mukavaa =D

    VastaaPoista
  4. Onnittelen kaksivuotisen taipaleen johdosta! Niin vain minäkin liityin lukijaksesi aivan bloggausurani alkumetreillä, jostain sen löysin. Ja on ollut kiva saada neuvoja ja vinkkejä, joista kiitos! Meidän piti vertailla kasvattamiámme hajuherneitä sitten, oli kysymys latvomisesta silloin. Nyt on ollut niin kuivaa, että hyvä kun ovat hengissä. Mutta kyllä ne vain jaksavat kukkiakin. Taidan liittyä Facebóok-ryhmääsi myös. Saa nähdä onnistuuko linkittäminen.
    Luen kyllä aina uudet postauksesi, valitan vain, että kommentteja olen kirjoittanut harvakseltaan.

    VastaaPoista
  5. Onnea blogillesi! Inspiroivia kuvia katselemassa....
    Mirka Koo

    VastaaPoista
  6. Onnittelut 2 vuotiaalle blogille!

    Olen lukija ja linkitin omaan, eli kolmella arvalla mukana.

    Itselläni on pieni paritalo piha jota olen rakennellut pienellä budjetilla pikkuhiljaa. Tänä kesänä tosin vauvan hoito on mennyt puutarhan edelle, kauniita kuvia on silti kiva katsella.

    VastaaPoista
  7. Onnittelut bloginpitäjälle! Kuulun joukkoon lukijat; omaa blogia minulla ei ole.

    Itselläni on omakotitalo erittäin haasteellisella rinnetontilla. Jyrkkä rinne yhdistettynä lähes olemattomaan ruokamultakerrokseen tuo vähän erilaisia haasteita.

    Viime keväänä innostuin kasvattamaan oman maan kukat ja vihannekset siemenestä käsin, ja silloin löysin sivusi. Olin iloinen löydöstäni, sillä täältä oli vastauksia erityisesti ajankohtaisiin asioihin. Ja kun itsekin olin hurahtanut kuunkierron mukaisiin juttuihin, olin myyty :-)

    Toiveeni kohdistuu lähinnä siihen, että jaksat jatkossakin kirjoitella blogiin ja liittää siihen näitä ihanka valokuvia.

    VastaaPoista
  8. Onnea 2-vuotiaalle blogillesi♥

    Blogisi on jo pitkään ollut suosikkilistallani, aikanaan tänne löysin puutarhablogeja selatessani.
    Monia kivoja vinkkejä olen blogistasi löytänyt.

    Minulla on kotona puolen hehtaarin piha, josta onneksi aika iso osa on kallioita ja metsikköä. Mansikkapaikassa on hehtaarin verran mansikka-, vadelma-, valkosipuli-, herukkaviljelyksiä. Pieni kesätyömaa siis siellä, joten kotipiha välillä saattaa kärsiä huomion puutteesta ;)
    Keväät olen töissä taimitarhalla, joten voit arvata, että blogisi aiheet kiinnostavat!
    Marja

    VastaaPoista
  9. Onnea 2-vuotiaalle! Olen lukija, ja vaikka en olekaan käynyt kommentoimassa, pidän kovasti blogistasi.
    Itse olen parin kesän ajan saanut oikeasti multaa kynsien alle, kun hommasimme kesäpaikan jossa on tilaa kasvattaa kukkia ja hyötykasveja. Ihanaa

    VastaaPoista
  10. Lämpimät onnittelut 2 vee synttäreiden johdosta! Kolmella arvalla olen mukana! :) Meillä on rivaripiha, jossa kasvaa perennoja ja ikivihreitä havukasveja. Ja kesäkukkasia tietenkin. ;)

    VastaaPoista
  11. .....piti vielä mainita, että linkitin arvonnan blogiini :)
    Marja

    VastaaPoista
  12. Heipähei, ilman muuta osallistun arvontaan- ja kaikilla kolmella lipukkeella!

    Löysin blogisi vasta ihan pari päivää sitten, luultavasti googletin jotain kasvijuttua ja sitä kautta löysin sivusi.

    Mukavaa päivää sinulle ja kiitos todella hyvästä blogistasi!

    VastaaPoista
  13. Paljon onnea 2-vuotiaalle, ollaan siis melkein samanikäiset!

    Kahdella arvalla (kommentti + lukija) osallistuu Elsa Hgistä (ihan keskustasta), jolla ei ole lainkaan puutarhaa, ainoastaan ikkunalauta, jolle kukkia ja kasvia pääsee tuomaan iloa. Viherpeukaloa minulla ei ole mutta ei se haittaa... ;)

    Täällä käyn kurkistelemassa ja ihailemassa Sinun ihanaista puutarhaa, olet kovin ahkera kommentoija, toisin kuin minä.

    Terkkusin,
    Elsa

    VastaaPoista
  14. Onnea blogillesi, joka on niin huippuhyvä!! Kaikki postaukset katson aina ennemmin tai myöhemmin. Aiheet ovat aina just ajankohtaisia ja hyviä, kivaa että ehdit ja tykkäät pitää tätä blogia!
    Yhdellä arvalla olen mukana arvonnassa. Mukavaa viikkoa!!

    VastaaPoista
  15. Hei ja onneksi olkoon!
    Blogisi lukioihin kuulun. Eli kahdella lipulla lähdetään arvontaan.
    Aikoinani eksyin blogiisi kaipauksesta omaan puutarhaan ja siihen tunteeseen kun sormet saa multaan laittaa. Olosuhteiden vuoksi puutarhani vaihtui pieneen rivitalon pihaan, joka sekin on vain väliaikainen. Tämän vuoksi puutarhailu on hyvin vähäistä.

    ihanaa on seurata ja päästä ihailemaan touhujasi!!

    Mukavaa syksyä...

    VastaaPoista
  16. Onnea kaksivuotiaalle ja oli yllätys kun olit kasvanut aikuiseksi:)Olen niin tottunut katsomaan pientä tyttöä että oli omituista nähdä kuinka siellä on aikuinen nainen vaikka sen tietää kyllä,hassua miten ihminen altistuu kuvalle.

    VastaaPoista
  17. Onnea 2-vuotiaalle kauniille ja mielenkiintoiselle blogillesi ja kiitos itsellesi sen ylläpitämisestä:) Postauksiasi on aina kiva lukea enkä osaa mitään ehdotella, tulen kiinnostuneena lukemaan vaan. Lukijaksi olen kirjautunut, aika kauan siitä taitaa jo olla. Onnea ja menestystä blogillesi edelleen!

    VastaaPoista
  18. Onnea todella komealle kaksivuotiaalle! Luen miellläni kuupuutarha ajoista ja sopivista puutarhaaskareista joskaan en käytä niitä aina kun oma puutarhani on eri paikkakunnalla kuin missä vietän arkeni, jatka samalla kiehtovilla aiheilla!

    VastaaPoista
  19. Onnea kaksivuotiaalle! Minä pidän kaikista postauksistasi kovasti, niissä on aina tunnelma mukana ;) Kahdella arvalla mukana ♥

    VastaaPoista
  20. Eksyin tänne Anastasian blogissa olleen linkin kautta.
    Löysin mukavan blogin johon aion tutustua paremmin.
    Itselläni on kaksi huonosti hoidettua puutarhaa(mökillä ja kotona),koska aika ei oikein riitä kummankaan hyvään hoitoon.Keväällä ja syksyllä laittelen kotipuutarhaa,kesällä mökkipuutarhaa.Aika ei riitä molempien hoitoon jo matkan takia.
    Osallistun arvontaan ja lukijaksikin liityin ja linkitän myös,joten kolmella arvalla mukana.

    VastaaPoista
  21. Onnea ja pitkää ikää kaksivuotiaalle blogille. Olen liittynyt lukijaksi ja innolla luen kaikki postauksesi.
    Minulla on pieni paritalon piha, jota vasta nyt rakennamme kukkatarhaksi, puut olivat jo valmiina.
    Mukavaa loppukesää sinulle ja puutarhallesi.

    VastaaPoista
  22. Täällä myös yksi blogisi fanittaja ilmoittautuu!
    Pidän kovasti asiapitoisista postauksistasi ja todella kauniista kuvistasi.
    Itselläni on lähes yksinomaan erilaisista havuista ja pikkupensaista koostuva helpohko puutarha.

    Onnea 2-vuotiaalle mukavalle blogillesi! :)

    VastaaPoista
  23. Hurjan paljon onnea kaksivuotiaalle!

    Mun puutarhaa on aloitettu rakentamaan kymmenisen vuotta sitten pellolle, pienen metsän reunaan, alussa aika verkkaisesti, mutta vauhti tuntuu kyllä kiihtyvän:)

    Pidän puutarhanhoidosta, mutta parasta on nauttiskella pihalla olosta puutarhassa kuljeskellen. Istahtaa hetkeksi unelmoimaan, uppoutua kirjaan tai värkätä käsitöiden parissa:)

    Kahdella arvalla mukana.

    VastaaPoista
  24. onnittelut 2-vuotiaalle! Olen ollut vakkarilukija jo pitkään :)
    3:lla mukana arvonnassa.

    VastaaPoista
  25. Onnea 2-vuotiaalle! Lukijana olen ollut jo kauan:)
    Blogistasi pidän todella paljon juuri tällaisena. Olen saanut täältä monta hyvää vinkkiä ja ohjetta. Omaa puutarhaani laittelen pikkuhiljaa.

    VastaaPoista
  26. Onnea 2-vuotiaalle blogille!Nopeasti se aika rientää!:)
    Pitkän aikaa olen lueskellut blogiasi,täältä saa niin hyvää tietoa kukista ja puutarhasta.Kiitos sinulle kun pidät tätä blogia!:)

    Itsekin rakastan kukkia paljon ja laittelen niitä pihaani joka kesä!:)Se on harrastus,joka vie mennessään!

    Ja osallistun tottakai arvontaan ja kahdella arvalla!

    Mukavaa loppukesää!

    VastaaPoista
  27. Kaksi vuotta on blogille jo hyvä saavutus, tulkoon Monia yhtä hyviä postauksia ja olkoon puutarhassa taidon lisäksi onni myötä ;)

    Kuulun lukijoihisi ja mainostan sinua blogissani.

    Olen kohta toista vuotta puutarhurilinjalla, omaan vain parvekepuutarhan, toistaiseksi ainakin ;)

    VastaaPoista
  28. Onnee vaan minunkin puolestani. Lukijoihin kuulun ja koitin linkittääkin sivupalkiin ja vaikka mihin mut ei onnistunu. Mun mikrotukihenkilöni ei enää asu kotona joten en saanut hätäapuakaan. :)

    Yhtä tumpelo kuin tän koneenkin kanssa saatan olla tuolla pihallakin. Meillä on ollut oma piha kuusi vuotta ja siten oon vielä aika vihree (!?) noissa puutarhahommissa. Paljon ois opittavaa ja myös tekemistä tuolla pihalla kun vaan tietäis mitä ja miten ja osais vielä päättääkin mitä haluaa. Se kun tuppaa muuttumaan kun kivoja juttuja näkee.

    Täällä on ollut kiva vierilla ja lukea innostuneen asiantuntijan vinkkejä. Hyvää jatkoa edelleen. :D

    VastaaPoista
  29. Innolla osallistun arvontaan ja iloiset onnittelut sinulle! Olen jo lukijasi ja pidän tavastasi tehdä tätä blogia, se on hyvä juuri näin. Itse olen villin ja ainakin nyt hieman oman onnensa nojassa olevan puutarhan omistaja. Eniten nautin keväästä, loppukesästä aina laiskistun :)

    VastaaPoista
  30. Sari, onnea 2 vee♥

    Kuupuutarha kiinnostaa nyt.

    Minulla on 3000 neliötä eritasoisesti hoidettua puutarhaa.

    Olen lukijasi ja linkitän, mutta ellei valitsemani kuva käy, olen sitten mukana vain vain kahdella;-)

    VastaaPoista
  31. Onnea blogillesi! Löysin blogisi sattumalta ja olen lukenut sitä keväästä lähtien. Kuvat ovat upeita ja vinkit myös tervetulleita. Itse asun rivitalossa ja minulla on pikkuriikkinen piha, johon olen ahnehtinut kaikenlaista innoissani. Annaleena

    VastaaPoista
  32. Oikein paljon onnea 2-vuotiaalle!!!

    Mielelläni osallistuisin arvontaa. Olen ollut blogisi lukija jo jonkin aikaa ja olen saanut paljon vinkkejä kivoista kasveista joita voisi hankkia omaankin puutarhaan.

    Minulla on vielä nuori puutarha, viime kesänä aloitettu. Puut ovat vielä pieniä ja paljon on tekemistä. Tänä kesänä olen keskittynyt enemmän meidän hyötytarhan puolelle. Mansikkamaa, puutarhavadelmat, perunat ja kasvikset istutin keväällä ja satoakin on jo saatu. Seuravana on vuorossa kirsikka- ja luumupuiden hankinta sekä tietty perenoja sopii vielä paaaaljon eri puolille pihaa, kun tämä ei ole vielä läheskään valmis :-)

    VastaaPoista
  33. Lukijasi ilmoittautuu kahdella arvalla mukaan :)
    Meillä on (liian) pieni rivitalon piha, jota olen koittanut saada suojaisaksi ja viihtyisäksi. Hiljaa hyvä tulee :)
    Onnea 2-vuotiaalle blogille!

    VastaaPoista
  34. Onnea ihanalle 2-vuotiaalle.
    Laitoin linkin sivupalkkiini, lukijalistallasi olenkin notkunut jo jonkin aikaa. :)

    *pitelee peukkuja ittelleen*

    VastaaPoista
  35. Onnittelen 2-vuotiasta blogiasi. Juuri oikeanlaisella "reseptillä" tehty blogi,jatka samaan malliin.
    Lukijasi olen, joten kahdella arvalla mukana. Linkityksen jätän nyt ajanpuutteen vuoksi tekemättä...

    VastaaPoista
  36. Onnea 2-vuotiaalle blogillesi! Ja suuri kiitos että jaat puutarhatietouttasi meille. Monta asiaa mullakin olisi jäänyt hoitamatta, ellen olisi sinun blogiasi seurannut. Pidän blogistasi sellaisenaan, eli selkeää tekstiä ja vinkkejä kasvien ja puutarhan hoitoon. Kolmella arvalla mukana. Nyt vasta tajusin etten ole liittynyt lukijaksi aiemmin vaikka säännöllisesti seuraankin blogiasi.

    VastaaPoista
  37. Osallistus arvontaan
    Olen kahden alle 2v lapsen äiti. Puutarhani on iso ja saa aivan liian vähän hoitoa tällähetkellä :D
    Minua kiinnostaisi pihalammen hoito ja kasvit, sekä kivipuutarhaan liittyvät aiheet

    Olen lukijasi

    VastaaPoista
  38. Onnea kaksivuotiaalle!

    Vianna täällä Ylä-Savossa yrittää muokata vanhaa, pitkään hoitamattomana ollutta maalaispihapiiriä puutarhaksi. Siinä sivussa luomuviljelee miehen apuna tilan pitkään viljelemättömänä olleita peltoja. Työtä riittää, mutta onneksi piha- ja puutarhatyöt on etupäässä mukavia, ihania, rentouttaviakin.. Ainakin tuntee tehneensä työtä, ja tykkään siitä että kätten jäljet näkyy.

    Jotain vinkkiä maalaispihojen "hellällä kädellä modernisoinnista" olisi kiva saada. Just nyt mietin miten saan "nurmikolle" karanneet juhannusruusut hävitettyä ilman myrkkyjä, ja minkälaiset perennapenkit sopii uusvanhan hirsitalon eteen..

    Olisi mahtava jos kursseja ja teemapäiviä järjestettäisiin vähän pohjoisempanakin. Puutarhafengshuikin kiinnostaa.

    Osallistun kahdella arvalla.

    VastaaPoista
  39. HEI!

    Innostuin kuupuutarhasta blogiasi luettuani. Harmi, etten pääse 25.8. tutustumaan puutarhaasi, töitä töitä.. Laitahan lisää kuvia valkeista perennosta ja pensaista, joita penkissäsi jo kasvaa.

    VastaaPoista
  40. Hei, seuraan blogiasi aktiivisesti, kirjoitat ihanan tiiviisti ja asiantuntevasti, ja kuvat tukevat tekstiä. Erityisesti olen itse innostunut kuukalenterin mukaan tapahtuvasta puutarhanhoidosta. Mottoni on että jos kerran kuun vetovoima liikuttaa valtameriäkin vuoroveden kautta on erittäin ylimielistä väittää etteikö se vaikuttaisi kaikkeen muuhunkin. Oma puutarhani on kolmisen vuotta vanha, talo on vanha ja mutta koko piha piti muuttaessa myllätä ojituksen takia. Olen kirjautunut lukija.

    Cheyenne

    VastaaPoista
  41. Tulin vastavierailulle, koska olet niin ahkera kommentoija blogissani. Liityin heti lukijaksesi.

    Osallistun mielelläni arvontaan ja linkitän omaan blogiini, eli 3:lla lipukkeella mukana.

    Minä asun kerrostalossa keskellä kaupunkia. On 2 suurta parveketta ja siellä vaihtelevalla menestyksellä yritän kukkia kesällä kasvattaa. Sisäkukat olen oppinut pitämään hengissä vähän pitempään kuin aikaisemmin :)

    VastaaPoista
  42. Hui, meinasin ohittaa tällasen ihanan arvonnan kaiken kiireen keskellä!
    Haluan mukaan.
    Kiitos Sari tästä blogista ja siitä vaivannäöstä, että vastailet harrestelijoiden kysymyksiin.

    VastaaPoista
  43. Oikein paljon onnea 2-vuotiselle blogitaipaleelle! Täällä on aina kiva käydä lukemassa ajankohtaisia asioita, aina löytyy jotain kiinnostavaa ja ilahduttavaa. Toivon, että jaksat jatkaa samaan malliin edelleen!

    VastaaPoista
  44. Asumme vuokrakodissa, joten minulla on terassipuutarha. Toki ruohoa leikkaan myös varsinaisesta puutarhasta, mutten ole tehnyt istutuksia. Omasta puutarhasta haaveilen, kasvihuoneen kera :)...

    VastaaPoista
  45. Liityin lukijaksi, eli kahdella arvalla mennään ^_^

    Eksyin tänne joulukukkien perässä! Olen menossa ensi vuoden joulukuussa naimisiin ja kovasti mietityttää, mistä jouluisemmista kukista voisin saada itselleni morsiuskimpun. :) Kielo on lempikukkani, mutta sen saaminen joulukuussa taitaa olla vähän vaikeampaa...? Tilaamalla, ehkä?

    Oma puutarhani on kerrostalon parvekkeella kasvava pieni yrttitarha. :) Kesäkukkina on orvokkeja. Olen kovin kiinnostunut bonsai-puista, mutta en taida vielä uskaltautua sellaista hankkimaan. Vaatinee sen verran paljon hoivaa!

    Jään kahlaamaan blogiasi läpi. Kahden vuoden päivityksissä kestää hetki, mutta mikäs siinä kun on mukavaa luettavaa :)

    VastaaPoista
  46. Löysin blogisi kattojen yli blogin kautta ja vau lukemiseen täytyy varata aikaa:))Itse asun nelosvyöhykkeellä mikä rajoittaa
    kasvien kokeilua kun kumminkin paleltuvat:(Sain keväällä kasvihuoneen ja se on ollutkin tämän kesän ykkösjuttu.Mukaan myös arvontaan yhdellä arvalla.Tunnelmallista alkavaa syksyä!

    VastaaPoista
  47. Heipp!
    Kurkkaan ensimmäistä kertaa blogiisi ja sinulla oli paljon ihania kuvia. OSallistun arvontaan viime hetkellä ja linkitän kuvankanssa omasta blogistani.
    -Lotta-

    VastaaPoista